סקס ישראלי

כיצד לרפא תפקוד לקוי של זיקפה: סקירה כללית של טיפולים

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא אחד מבעיות הבריאות המינית הנפוצות ביותר בקרב גברים, כאשר כ -30 מיליון גברים בארצות הברית לבדה סובלים מהמצב. עם ED, גברים חווים קושי להשיג או לשמור על זקפה המתאימה לפעילות מינית. טיפולים עבור ED נעים בין שינויים באורח החיים לתרופות מרשם, ובהתאם לסיבה ולהעדפות האישיות, טיפול אחד או שילוב של טיפולים עשוי להיות מומלץ.

מהו תפקוד לקוי של זיקפה?

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא מצב שבו גבר אינו מסוגל להשיג או לשמור על זקפה המתאימה לפעילות מינית מספקת. ED משפיע על כמעט 30 מיליון גברים בארצות הברית לבדה, עם שכיחות עולה עם הגיל. הסבירות לבעיות זיקפה עולה עם הגיל, ו- ED שכיח ביותר בקרב גברים מעל גיל 50.

הגורם לבעיות זיקפה הוא רב גורמי ומשתנה מאדם לאדם. עבור אנשים רבים, גורמים פסיכולוגיים משחקים תפקיד, כגון מתח, דיכאון, חרדה, אשמה והערכה עצמית נמוכה. גורמים פוטנציאליים אחרים של ED הם פיזיים, כגון חוסר איזון הורמונלי, פגיעה באזור האגן, תרופות מסוימות, ובעיות כלי דם או עצבים.

מהם הטיפולים לבעיות זיקפה?

הטיפול ב- ED תלוי בסיבה הבסיסית ובהעדפות האישיות. בהתאם לחומרת ואילו טיפולים נבחרים, אפשרויות שונות זמינות כדי לעזור לגברים להחזיר את תפקוד הזיקפה.

שינויים באורח החיים

שינויים באורח החיים הם אחד הצעדים הראשונים שננקטו בטיפול בבעיות זיקפה ויכולים לעשות הבדל גדול בבריאות המינית הכללית. זה כולל אכילת תזונה עשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים; פעילות גופנית באופן קבוע; מקבל הרבה שינה נינוחה; והימנעות משימוש בסמים ובאלכוהול.

תרופות מרשם

התרופות הנפוצות ביותר המשמשות לטיפול ב- ED הן מעכבי פוספודיאסטראז מסוג 5 (PDE5) כגון סילדנאפיל (ויאגרה), טדלאפיל (סיאליס) וורדנאפיל (לויטרה). תרופות אלה פועלות על ידי הגברת זרימת הדם לפין, ומאפשרות למשתמש להשיג ולשמור על זקפה לפעילות מינית.

מכשירי ואקום

מכשירי ואקום הם צורה נוספת של טיפול זמין עבור ED. מכשירים אלה משתמשים בוואקום המופעל על הפין על ידי מיכל, אשר יוצר יניקה ומביא לזקפה. רצועת כיווץ ממוקמת בבסיס הפין כדי לשמור על הזקפה עד להשלמת יחסי מין.

זריקות פין

עבור גברים שאינם מסוגלים להשיג או לשמור על זקפה, זריקות פין עשוי להיות אופציה. זה כרוך בהזרקת תרופה ישירות לתוך הפין, אשר פועל כדי להגביר את זרימת הדם לאזור ומייצר זקפה בתוך כ -10 דקות. גברים המשתמשים בזריקות פין צריכים להרגיש בנוח עם ההליך ועליהם לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא שלהם.

שתלי פין

כאשר כל הטיפולים האחרים נכשלו, גברים מסוימים עשויים לשקול שתל הפין. זה כרוך בהחדרה כירורגית של מכשיר לתוך הפין שניתן לנפח או לנפח כדי לייצר זקפה. שתלי פין הם פתרון קבוע וניתן להשתמש בהם לפעילות מינית בכל עת. הסיכון לזיהום וסיבוכים משתלי פין נמוך, אך חשוב לדון בסיכונים וביתרונות עם הרופא מראש.

טיפולים אלטרנטיביים

מספר טיפולים אלטרנטיביים נמצאו יעילים גם בטיפול בבעיות זיקפה, כגון דיקור סיני, תוספי צמחים, ותרגילי גוף-נפש כגון צ'י קונג וטאי צ'י. טיפולים אלה יכולים לשמש בשילוב עם טיפולים אחרים או לבד.

מסקנה

תפקוד לקוי של זיקפה הוא מצב חמור אך שכיח המשפיע על מיליוני גברים. למרבה המזל, ישנם מגוון טיפולים זמינים, החל משינויים באורח החיים, דרך תרופות מרשם ועד שתלים, שיכולים לעזור לגברים להחזיר את תפקוד הזיקפה. מהלך הטיפול צריך להיקבע בעזרת ספק שירותי בריאות ובהתאם לסיבה הבסיסית ולהעדפות האישיות.

אולי גם תאהב...