סקס ישראלי

"אנשים שמאוננים חיים חיים מאושרים ובריאים יותר"

במשך זמן רב מדי, אוננות הייתה אפופה בבושה. נתפס כמשהו שגוי מלידה, משהו להסתיר ולהרגיש אשמה לגביו – מה שמוביל לתחושה עמוקה של מבוכה וחוסר ערך עבור העוסקים בכך.
sex-pose.com

אבל זהו מצג שווא גס של הפעולה הבריאה והנורמלית של הנאה עצמית. זהו מעשה משחרר, מלא שמחה וחקירה, מעשה הראוי להערצה ולא לגינוי.

אוננות ממלאת תפקיד חשוב בסיוע לאנשים להשיג הבנה טובה יותר של גופם ולהיות מודעים לנקודות ההנאה שלהם. גילוי עצמי זה מאפשר לאנשים להרגיש בטוחים ועוצמתיים יותר, ולנהל מערכת יחסים בריאה יותר עם המיניות שלהם.

זה לא אומר שצריך להוציא פרטנרים מיניים מהמשוואה – רחוק מזה. אוננות יכולה למעשה להיות דרך נהדרת לחקור ולהתנסות לפני אינטראקציה עם מישהו אחר. אנשים יכולים להרגיש יותר בנוח ובטוחים בעצמם ובתקשורת הרצונות שלהם, מה שהופך אותם לשותפים טובים ותקשורתיים יותר.

היתרונות הפיזיים והפסיכולוגיים של אוננות הם בשפע. זה יכול להפחית מתח, לשפר את חיי המין עם שותפים, ואפילו להגביר את ההערכה העצמית. הוא משחרר דופמין – הורמון "ההרגשה הטובה" – ומספק היי טבעי ובטוח. זה מועיל במיוחד עבור אנשים עם ליבידו נמוך כי זה יכול לעזור להם להיות מגורה בקלות רבה יותר עם תדירות גבוהה יותר.

אוננות יכולה להיות גם כלי נהדר עבור אלה הסובלים מנדודי שינה: כמה מחקרים הראו כי אורגזמות – בין אם ממקור עצמי או ממין עם בן זוג – לעזור לאנשים להירדם מהר יותר.

הדבר החשוב ביותר לדעת הוא שאוננות היא פעילות טבעית ובריאה לחלוטין. היא לא נושאת את הבושה, האשמה וההשפלה שהסטיגמה החברתית ממשיכה לקדם.

אין שום דבר רע בהשקעה באהבה עצמית ובהנאה. אנשים שמרגישים בנוח לחקור ולענג את גופם חיים חיים מאושרים ובריאים יותר. אז הגיע הזמן לנרמל אוננות ולחגוג אותה על כל היופי הרב-גוני והיתרונות שלה.

אין בושה לאהוב את עצמך.

אולי גם תאהב...