סקס ישראלי

ההיסטוריה והמורשת של הדירה הדיסקרטית האיקוני

הדירה הדיסקרטית כבר מזמן אייקון של כל הדברים הלא חוקיים והאקזוטיים. זה מסוג המקומות שמזמינים רכילות נוקבת ולוכדים את דמיונם של אנשים, לעתים קרובות עם רעיונות רומנטיים של אירוח תושבי הלילה המסתוריים והמסוכנים. מה שרבים אינם מבינים הוא שהדירות הדיסקרטיות – הידועים היסטורית כבתים עלובים, בתים בעלי מוניטין רע או בתי תענוגות – חוו היסטוריה ארוכה ומגוונת למדי במשך מאות שנים, כזו שמתחילה בעולם העתיק ונמשכת עד היום.

מקורות היסטוריים

המונח דירה דיסקרטית מגיע מהמילה האיטלקית דירה דיסקרטית, אשר מתרגמת "דירה דיסקרטית" או "בית של מוניטין רע". ברומא העתיקה, דירות דיסקרטיות נדרשו להרחיק מהשטחים הציבוריים של העיר, אם כי הם לא נידונו כמקומות של חטא וחוסר מוסריות כפי שהיו בתקופות מאוחרות יותר. ליוונים הקדמונים היו גם דירות דיסקרטיות שנתפסו כנחוצים מבחינה חברתית כדי לספק הנאה ונוחות למטיילים ולסוחרים הרבים שנסעו בערי יוון העתיקה. במהלך ימי הביניים, דירות דיסקרטיות נותרו נפוצים בחלקים רבים של אירופה, אם כי הם לא תמיד היו חוקיים ובמקומות מסוימים היו כללים פתוחים וליברליים יותר לגבי הפעלת מוסדות אלה מאשר באחרים. באזורים מסוימים, כנסיות היו ידועות להחזיק ולנהל דירות דיסקרטיות למטרות רווח.

המערב הפרוע

דירות דיסקרטיות היו חלק בולט במערב הפרוע התוסס ולעתים חסר החוק, שכן רבות מהעיירות שצמחו בגבול האמריקאי היו מלאות במהמרים, פורעי חוק וכורים הרעבים לחברה נשית כלשהי. מוסדות אלה נוהלו לעתים קרובות על ידי נשים חזקות, ותהילתן של נשים אלה אף עשתה את דרכה ליצירות ספרות קלאסיות, כגון סיפוריהן של קלמיטי ג'יין ובל סטאר. כמה מהדירות דיסקרטיות המתועדים הראשונים של המערב הפרוע נמצאו בעיר וירג'יניה סיטי, נבאדה. מוסדות אלה היו ידועים כמציעים מגוון שירותים, החל ממשקאות, מוזיקה חיה, בית מרחץ וכמובן מפגשים מיניים עם הנשים שעבדו שם. אף על פי שדירות דיסקרטיות אלה היו נסבלים לעתים קרובות על ידי פקידי העירייה, רשויות אכיפת החוק היו מעורבות לעתים קרובות בסגירת כמה מהם בהתקפי מוסר.

מחוזות מודרניים של בוטלגינג ואור אדום

בתי בודי היו קיימים גם לתוך המאה העשרים, הן באזורי רובע אור אדום גלויים והן במפעלים תת-קרקעיים שהופעלו בחשאי, הידועים כמבצעי "אתחול". סוגים אלה של מפעלים היו פופולריים בשל יכולתם להציע מגוון רחב של שירותים ואת היכולת להישאר במידה רבה מחוץ לרשת. באזורים רבים בעולם הפכו רובעי החלונות האדומים לחלק מקובל בנוף העירוני. רובעי אור אדום מהתקופה התעשייתית, כמו פיגאל הידוע לשמצה בפריז, הכילו לעתים קרובות דירות דיסקרטיות ששירתו מגוון רחב של לקוחות ושימשו חלקים חשובים בכלכלה של העיר.

דירה דיסקרטית היום

כיום, דירה דיסקרטית נותר אסור ובלתי חוקי במקומות רבים ברחבי העולם, אם כי במקומות מסוימים כמו נבאדה, ארה"ב, הם חוקיים ומוסדרים. בשנים האחרונות, הרעיון של דירה דיסקרטית כסוג של ארמון תענוגות לא חוקי השתרש בתרבות הפופולרית ולעתים קרובות זוהר במדיומים שונים, מסרטים וטלוויזיה ועד ספרות ובמה. אף על פי שרבים רואים את המוסדות הללו בקסם ובסקרנות מסוימת, לדירות דיסקרטיות www.xxxisraelsex.co.il באמת היה עבר משובץ, החל מתקופות של קבלה וחופש יחסי ועד לתקופות של ביקורת נוקשה ושיטור מוסרי. מהעבר העתיק הזה ועד לצורותיו המודרניות והמתירניות יותר, ההיסטוריה והמורשת של הדירה הדיסקרטית הצליחו לרתק אנשים במשך מאות שנים.

אולי גם תאהב...