סקס ישראלי

תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, אבחון וטיפול

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), או אימפוטנציה, מוגדר כחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה. זוהי תופעה נפוצה, עם הערכה של 20 עד 30 מיליון גברים בארצות הברית לבדה חווים ED. בעוד המצב יכול להיות סיבות פסיכולוגיות, הגורמים הפיזיים בפועל הם לעתים קרובות רפואיים יכול להוביל למגוון רחב של סימפטומים פיזיים.

גורם של ED
תפקוד לקוי של זיקפה נגרם על ידי שילוב של גורמים פיזיים ופסיכולוגיים כאחד. גורמים פיזיים של ED יכולים לכלול הזדקנות, לחץ דם גבוה, סוכרת, התקשות של העורקים (טרשת עורקים), חוסר איזון הורמונלי, ונזק למערכת העצבים. סיבות פסיכולוגיות נובעות לעיתים קרובות מחרדה, דיכאון ו / או בעיות במערכות יחסים. שני הגורמים לעתים קרובות אינטראקציה, מה שמקשה לקבוע את המקור המדויק של הבעיה.

אבחון של ED
לחצו פה
רופאים בדרך כלל מתחילים את האבחנה של ED על ידי ביצוע בדיקה גופנית מלאה, תוך התחשבות בהיסטוריה הרפואית של האדם, הרגלי חיים ותרופות נוכחיות. בדיקות דם עשויות לשמש למדידת רמות של הורמונים, שומנים וגלוקוז. אולטרסאונד עשוי להתבצע כדי לבדוק אם יש חסימות פיזיות שעלולות להגביל את זרימת הדם לפין. הרופא עשוי גם להעריך כל תחושה פסיכולוגית שיכולה לתרום למצב, כולל דיכאון, בעיות במערכות יחסים, ותחושות של חרדה ומתח.

טיפול בהפרעות קשב וריכוז
בהתאם לגורם של ED, הטיפול יכול לטפל או בעיות פיזיות או פסיכולוגיות. מסיבות גופניות, תרופות כגון ויאגרה, לויטרה וסיאליס ניתן לקחת כדי לשפר את איכות הזקפה. מכשירי ואקום, טיפול בהזרקה ושתלי פין זמינים גם במקרים חמורים יותר של ED.

מסיבות פסיכולוגיות, טיפול עשוי להיות נחוץ כדי לעזור לפתור את כל הבעיות הבסיסיות שעלולות להפריע לתפקוד הזיקפה. בנוסף, שינויים באורח החיים, כגון קבלת פעילות גופנית סדירה, הפסקת עישון, והפחתת מתח, יכול גם לעזור להפחית את הסימפטומים של ED.

מסקנה
תפקוד לקוי של זיקפה הוא מצב שכיח וניתן לטיפול. הצעד הראשון הוא לזהות את הסיבה, הכוללת גורמים פיזיים ופסיכולוגיים כאחד. לאחר זיהוי הגורם, רופא יכול להמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר כדי לטפל בסימפטומים ולשפר את תפקוד הזיקפה. עם טיפול נכון, גברים יכולים לחזור לתפקוד מיני תקין.

אולי גם תאהב...