סקס ישראלי

מהן נערות ליווי? – חקר ההיסטוריה והחוקיות של מקצוע עבודת המין

עבודת מין היא מקצוע עתיק יומין שזכה לשמות רבים, אך ידוע כיום כזנות או ליווי. נחשבות כאנשים שעוסקים במעשים מיניים תמורת כסף, וזה היה המוקד העיקרי של תשומת הלב הקשורה לעבודת מין במשך מאות שנים. לאחרונה, עם זאת, קמה תת-קבוצה חדשה של מקצוע עובדי המין, נערת הקריאה. נערות ליווי הן סוג של עובדות מין המתמקדות בעיקר במתן חברות וסוציאליזציה במקום שירותי מין, אם כי לעתים קרובות ניתן לנהל משא ומתן על מין בדרגות שונות. נערות ליווי מספקות מפגש אינטימי ודיסקרטי, בין אם זה לילה בעיר או פשוט דייט לארוחת ערב או סוג אחר של אירוסין אחד על אחד.

ההיסטוריה של מקצוע נערות הליווי קשורה קשר הדוק להתפתחות הזנות בעולם, כמו גם לגישות המשתנות כלפי מין ומיניות. בימי הביניים, התפיסה הרווחת לגבי הזנות הייתה שהיא משמשת פורקן לתשוקותיהם המיניות של גברים ונתפסת כרע הכרחי כדי לשמור על הסדר המיני בקרב האוכלוסייה הכללית. ככל שהיחס למין השתנה בתקופת הרנסאנס, והדוקטרינות הדתיות השונות החלו לתפוס אחיזה בחברה, הזנות ושירותי הנערות התפתחו. הרעיון של נערת הליווי כאמצעי להשגת כל סוג של סיפוק מיני מחוץ לנישואין הפך זועף יותר ויותר, ובמדינות רבות זנות וכל הפעילויות הנלוות, כולל נערות ליווי, נחשבו בלתי חוקיות.

עם זאת, בעוד החוקיות של המקצוע השתנתה עם הזמן, נערות ליווי המשיכו להתקיים בצורות שונות ברחבי אירופה, ארצות הברית, ומעבר לכך. האזכור המתועד הקדום ביותר לנערת ליווי נמצא בתנ"ך, שם שירותיה של זונה בשם רחב היו מבוקשים על ידי יהושע בשליחותו לכבוש את כנען. במאה ה-19 החלו להופיע בעיתונים דיווחים על "נערות ליווי", כאשר ההתייחסות המוקדמת ביותר לנערת ליווי בארצות הברית הופיעה בשנת 1812 במאמר בניו יורק טיימס. מאז, נערות ליווי הוזכרו בתרבות הפופולרית ובתקשורת, אם כי המוניטין שלהן הוצג לא פעם באור שלילי.

בעוד שהמושג נערת ליווי לא השתנה באופן דרסטי מאז הקמתו, חוקיות המקצוע השתנתה מאוד עם הזמן. בארצות הברית, הממשל הפדרלי דבק בעקביות בדעה כי שירותי נערות ליווי אינם חוקיים, תוך ציון חוק מאן כתקדים. חוק מאן, שנחקק בשנת 1910, נחקק כדי להגן על קורבנות סחר בבני אדם מפני כפייה לזנות או כל תנאי ניצול ומשפיל אחר. למרות עמדה פדרלית זו, למדינות רבות יש דעות שונות בנושא. במדינות מסוימות, שירותי נערות ליווי נחשבים לסוג של מסחר מיני או פשוט עסקה עסקית בין שני מבוגרים בהסכמה.

הוויכוח סביב מעמדם המשפטי של שירותי נערות כוננות מעלה תהיות האם יש לאמץ את המקצוע כלגיטימי או לראות בו פעילות בלתי רצויה ואף פלילית. חסידי לגליזציה של שירותי נערות ליווי טוענים כי זה יועיל אלה העוסקים בזנות בהסכמה על ידי מתן להם תנאי עבודה בטוחים יותר מוסדר יותר. עם זאת, המבקרים מצביעים על הפוטנציאל לעלייה בשיעורי הפשיעה אם המקצוע יהפוך לחוקי, וטוענים כי הדבר ייצור הזדמנות קלה לסוחרים להרוויח מאנשים פגיעים.

בסך הכל, בעוד שהעמדות המשפטיות והחברתיות כלפי מקצוע נערת הליווי משתנות בין מדינות ואזורים, ברור שלמקצוע זה יש היסטוריה עשירה שראויה להיות מובנת ונחקרת. הן תמיכה והן התנגדות קיימות בכל הנוגע ללגליזציה של שירותי נערות ליווי, אך בסופו של דבר, זה תלוי בחברה להחליט כיצד היא רוצה לראות ולהסדיר סוג זה של עבודת מין.

אולי גם תאהב...