סקס ישראלי

טנטרה: גישה עתיקה לבריאות הוליסטית

טנטרה היא מדע רוחני עתיק שחוגג את האיחוד של גוף, נפש ורוח. הוא כולל מגוון תרגולים, כולל יוגה, מדיטציה, תרגילי נשימה, שירה וטקסים. טנטרה היא פילוסופיה רוחנית מזרחית המדגישה חיבור ואחדות עם האלוהי. זוהי גישה הוליסטית למציאת איזון, הרמוניה והארה באמצעות שירות העצמי הגבוה והאמונה שלכל הישויות יש כוח אלוהי בתוכם.

מטרת הטנטרה היא לאחד גוף, נפש ורוח. המתרגלים מתמקדים בהגברת האנרגיות הרוחניות שלהם ובפיתוח מודעות גדולה יותר לעצמם ולמערכת היחסים שלהם עם האלוהי. בטנטרה, הגוף נתפס כמקדש וכמקור של כוח וכניעה שניתן לנצל כדי להגיע לגבהים רוחניים.

אומרים שתרגול הטנטרה כולל שלושה שלבים: טיהור, מדיטציה ואיחוד. טיהור כרוך בתנועה מודעת ותרגילי נשימה להגברת האנרגיה בגוף. מדיטציה היא חקירה של איזון מנטלי ובהירות. האיחוד של שני שלבים אלה מושג באקסטזה רוחנית או במצב של מודעות מוגברת המכונה סמאדהי.

mylady.co.il- פורטל מומלץ
מקורותיה של הטנטרה נעוצים בטקסטים הוודיים ההודיים העתיקים (וודות), המתוארכים לשנת 1500 לפני הספירה. מאמינים כי מדובר בשילוב של פילוסופיות רוחניות קדם-אריות עם רעיונות וודיים. המילה בסנסקריט "טנטרה" פירושה "לארוג" או "להרחיב", מה שמרמז על מטרתה העיקרית לעזור לאנשים להרחיב את תודעתם באמצעות תרגול.

טנטרה היא מערכת של צמיחה אישית והתפתחות רוחנית. אחת ממטרותיו העיקריות היא לעזור לאנשים למצוא איחוד עם האלוהי. הוא האמין כי איחוד זה נמצא דרך הצ'אקרות, או מרכזי אנרגיה המתאימים לחלקים שונים של הגוף. באמצעות תרגול הטנטרה, מתרגלים אמורים להגביר את זרימת האנרגיה בכל הגוף ולאזן את הצ'אקרות. זה נחשב להוביל לתחושה מוגברת של מודעות, יצירתיות, וחיבור רוחני.

תרגול טנטרה הוא האמין להביא יתרונות רבים לאדם. זה כולל אנרגיה וחיוניות מוגברת, רווחה רגשית ונפשית משופרת, בריאות פיזית משופרת ומערכות יחסים משופרות. בנוסף, טנטרה אמורה לספק בהירות רבה יותר של המחשבה, חיבור רוחני משופר, ויצירתיות מוגברת.

טנטרה נהוגה בחלקים רבים של העולם, אך היא מזוהה בדרך כלל עם הודו. מקדשים הודיים נחשבים לאתר מפתח של תרגול טנטרי, שבו מתרגלים באים ללמוד ולעשות מדיטציה. ישנם מספר רב של ריטריטים טנטריים וסדנאות הנערכות ברחבי העולם. ישנם גם מגוון ספרים ואתרי אינטרנט המוקדשים לתרגול הטנטרה.

טנטרה היא תרגול רוחני עתיק המציע גישה אלטרנטיבית לבריאות ורווחה עבור אלה המעוניינים לחקור אורח חיים הוליסטי. באמצעות התרגולים המדיטטיביים והרוחניים שלו, אדם יכול להשיג איזון והרמוניה גדולים יותר בגוף ובנפש, כמו גם לפתח קשר גדול יותר עם האלוהי. אמנם זה לא יכול להיות עבור כולם, אלה עם עניין בגישה מודעת יותר לבריאות יעשה טוב לחקור שיטות טנטריות.

אולי גם תאהב...